^ ذکر ایام هفته در منابع روایی شیعه و سنی هیچگونه سندی ندارد. 

^ تمامی مطالب سایت ها که مدعی سند برای این اذکار شده اند بررسی شده و بطلان آن ثابت گردیده است.

[ این اذکار جعلی می باشد و ادعای سند برای آن کاملاً باطل است و چه در مفاتیح الجنان چه در کتب ادعیه قدیمی چنین اذکاری با این ترتیبات وجود ندارد و ادعای کذبی بیش نیست. ]

 

▪️ چگونگی پیدایش ذکر ایام هفته:

موضوعی تحت عنوان ذکر ایام هفته در سال هزار و سیصد و هفتاد و یک (هجری شمسی) بر سر زبانها افتاد که بدون ارائه سند و مدرک روایی ابتدا این اذکار به شکل کاغذهای پِرِسی و نیم جیبی به چاپ رسیده و در بین عوام الناس دست به دست گردید و متاسفانه در صدا و سیما پخش شده و در مسجد جمکران نیز بدلیل بی دقتی و عدم توجه متولیان این امر به عنوان ذکری مجرب و صحیح السند در تابلوهای روان نمایان گردید، درحالیکه هیچ سندی برای آن یافت نشده است!!

 

 

▪️ اما براستی این اذکار از کجا آمدند؟

این اذکار توسط قطب و مرشد فرقۀ ضالّۀ صوفیه تابندۀ گنابادی ایجاد گردید و توسط پیروان این فرقه به نام اذکاری در مذهب تشیع منتشر شد و پس از آن بدلیل عدم آگاهی مسئولین و همچنین بی دقتی علماء حوزه علمیه نسبت به بطلان این موضوع همچنان این اذکار مورد استفاده قرار می گیرد!!!

 

▪️ آیا استفاده از این اذکار و بردن اسماء الهی اشکالی دارد؟

أن ابلیس (لعنة الله علیه) تمثل لعیسی بن مریم (صلوات الله علیه) فقال له قل لا اله الا الله، فقال کلمة حق و لا أقولها بقولک.

ابلیس ملعون روزی در مقابل حضرت عیسی (صلوات الله علیه) ظاهر گردید، پس به او گفت (ای عیسی) بگو: لا اله الا الله، پس (حضرت عیسی) فرمود: لا اله الا الله کلمه ی حق است ولی آن را بخاطر کلام تو (و به سفارش و توصیه ات) به زبان نمی آورم.

محجة البیضا (مرحوم فیض کاشانی), ج ۵, ص ۵۴

 

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به شخصی که در خصوص معنای سنت و بدعت سوال نموده بود چنین پاسخ فرموده اند :

سنت آن چیزی است که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) به آن عمل و سفارش می فرمود و بدعت آن چیزی است که بعد از ایشان (پیامبر اکرم) ایجاد گردید .

بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏٢، ص: ٢۶۶

 

پس طبق روایت فوق ذکر ایام هفته که در زمان پیامبر و جانشینان ایشان یعنی ائمه اطهار وجود نداشته و در این عصر جدید به دست یک صوفی ایجاد گردیده بدعت شمرده می شود و عمل به آن در حقیقت پیروی از بزرگان فرقه ضاله صوفیه بوده و عبادت طاغوت محسوب می شود.

 

حضرت امیرالمومنین علیه السلام مردم را به دو دسته تقسیم نموده و می فرمایند:

إنّما الناس رجلان: متّبع شرعة ومبتدع بدعة»

افراد دو گونه ‏اند: یا پیرو شریعت هستند، و یا بدعت‏گزار در دین.»

نهج البلاغه، قسمتی از خطبه ١٧۶

 

همچنین امام موسی کاظم (علیه‏ السلام) می‏فرمایند:

رسول خدا صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏ آله‏ فرمودند: هرکس عملش بر اساس بدعتی باشد، شیطان، او را تنها می‌گذارد و حالت خشوع و گریه بر او می‌افکند. (بحار؛ ج۶۹، ص۲۱۶)

 

✔️امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به کمیل بن زیاد نخعی می فرمایند:

یا کُمیلُ، لاتَأخُذ اِلا عَنَا، تَکُن مِنّا 

ای کمیل جز از ما از کسی ، چیزی مگیر ، تا اینکه از ما باشی .

وسائل الشیعه ج ١٨ ص ١۶

 

✔️حضرت امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند:

کلَّ ما لَم یَخرُجُ مِن هذاَ البَیتِ، فَهُوَ باطِلٌ 

هر آنچه از این خانه (بیت وحی) نیامده باشد، باطل و ناصواب است. 

وسائل الشیعه ج ١٨ ص ۵٠

نمونه ای از بدعت های ایجاد شده که رنگ سنت به خود گرفته است!!

بررسی سند ذکر ایام هفته

حدیث امیرالمؤمنین در نکوهش بدعت

  ,علیه ,اذکار ,الله ,ذکر ,هفته ,این اذکار ,ذکر ایام ,ایام هفته ,الله علیه ,علیه السلام

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

موسسه فرهنگی شهید غلامرضا رادمرد ویکی ناب لینوکس و شبکه شهیده نجمه هارونی نرم افزار مدیریت مطب وکلینیک رایگان دانلود فیلم و سریال عاشقانه اخبار دانلود رایگان نمونه سوالات پاورپوینت فنی حرفه ای با جواب تعمیر لپ تاپ و تلویزیون در تهران فراز هامون